Recursos per a la introducció de les reunions de diàleg de la SGEs
No hi ha cap lloc als mons de les deu direccions al qual no arribi el so de la nostra veu quan entonem el daimoku [Nam-myoho-renge-kyo]. La nostra veu podrà semblar insignificant, però, quan entonem el so poderós del daimoku, no hi ha lloc de l’univers que no aconsegueixi penetrar.
↳ Passatge d’Oko Kikigaki (escrit no inclòs a WND ni a END), a GZ, pàg. 808.
[Nichiren Daishonin] [D]eclara que la recitació del daimoku es tan potent que arriba fins allò de més recòndit del cosmos.
L’important és que les nostres oracions estiguin imbuïdes d’una poderosa convicció i de la determinació de fer-les realitat, passi el que passi. Quan entonem Nam-myoho-renge-kyo amb serietat, el nostre daimoku arriba fins a l’últim racó de l’univers.
Amb una oració profunda, transformem el nostre estat vital bàsic, i aquest canvi repercuteix en la nostra vida i en el nostre medi ambient.
Aquesta és la doctrina dels «tres mil aspectes continguts en cada instant vital», a la qual el Daishonin va donar expressió concreta [amb Nam-myoho-renge-kyo]. És la llei absoluta de la vida. És per això que tot comença per l’oració. […]
Si l’oració passa a ocupar un segon pla en les nostres vides, i prioritzem el recurs d’estratègies i mètodes, probablement ens trobarem girant en cercle infructuosament. La victòria suprema queda assegurada quan orem amb totes les nostres forces com a practicants del Sutra del lotus.
Si entonem daimoku sense un focus o una determinació reals, les nostres oracions no es compliran. Com a practicants del budisme Nichiren, orem amb serietat, extraguem saviesa i seguim desafiant-nos a nosaltres mateixos amb coratge i perseverança, més que ningú.[1]
Tres mil aspectes continguts en cada instant vital (en japonès, ichinen-sanzen): Doctrina desenvolupada per T’ien-t’ai, basada en el Sutra del lotus. Els «tres mil aspectes» són les característiques i fases variables que adopta la vida a cada moment. A cada instant, la vida manifesta algun dels deu estats. Cada un d’aquests deu estats té en si mateix el potencial dels deu, la qual cosa resulta en cent estats possibles. Cada un d’aquests cent estats posseeix els deu factors i opera dins de cadascun dels tres plans de l’existència, totalitzant tres mil aspectes. En altres paraules, tots els fenòmens estan continguts en cada instant vital, i cada instant vital impregna els tres mil estats o aspectes de l’existència, és a dir, la totalitat del món fenomènic.
Al capítol «La SGI» de La nova revolució humana, que recrea un esdeveniment del qual aquest mes celebrem el cinquantenari,[2] Daisaku Ikeda cita una altra frase de l’escrit del Daishonin comentat en aquesta secció:
Per concretar la pau duradora necessitem cultivar en els cors l’amor compassiu per a tots els éssers, que parteix del principi budista d’atresorar la vida per sobre de totes les coses. Principi que es basa al seu torn en el reconeixement que tota persona té l’estat de vida suprem i sense igual de la budeïtat de manera inherent. Aquest procés és el que anomenem kosen-rufu.
Nichiren Daishonin ensenya: «És segur que, amb el temps, l’àmplia propagació de la Llei [kosen-rufu] s’assolirà en tot Jambudvipa [el món sencer]».[3] D’aquesta manera, declara que el kosen-rufu mundial és possible definitivament. Tanmateix, això no significa que simplement puguem asseure’ns a esperar que succeeixi. L’impetuós avenç del kosen-rufu només pot donar-se si els que practiquen els ensenyaments del Daishonin s’esforcen seriosament per fer realitat la seva predicció.
Per tant, hem d’aixecar-nos com a protagonistes d’aquesta tasca, i prendre consciència de la nostra missió incalculable. Això és el que vol dir aixecar-se com a Bodisatves de la Terra. Quan ho fem, comencem a transformar el nostre estat de vida, construïm una felicitat indestructible i experimentem una existència plena d’alegria. El budisme ensenya que en els nostres cors existeix tot l’univers.[4]
Aquest grup de diàleg de la SGEs a Terrassa va posar en valor, un cop més, el principi budista que evoca el seu nom i que es resumeix en aquesta secció. Determinats a donar expressió concreta a l’agraïment cap al seu mestre, al novembre van celebrar l’ingrés de tres nous valors humans, entre ells, un jove. Amb això, van aconseguir la meta de tenir representants actius dels cinc departaments, un assoliment que van festejar en aquesta reunió de diàleg de desembre.
Enviament d’imatges a: prensa@ediciones-civilizacionglobal.com
[1] ↑ IKEDA, Daisaku: «Tot comença per una oració imbuïda del jurament que comparteixen el mestre i el deixeble», revista CG, febrer 2022, secció «Estudi mensual» (adapt.).
[2] ↑ Llegiu sobre això tb. a altres seccions d’aquest número, especialment «Any Nou» i «Nova revolució humana».
[3] ↑ Oko Kikigaki, a GZ, pàg. 816.
[4] ↑ IKEDA, Daisaku: La nueva revolución humana, vols. 21 i 22, Rivas-Vaciamadrid: Ediciones Civilización Global, 2020, pàgs. 9 i 10.