Recursos per a la introducció de les reunions de diàleg de la SGEs
Els beneficis de tot el Sutra del lotus queden continguts en els cinc caràcters de Myoho-renge-kyo.
Passatge de Conversa entre un venerable i un home no il·luminat, a END, pàg. 137. Es creu que aquest tractat es va escriure en el segon any de Bun’ei (1265). Es desconeix qui va ser el seu destinatari; no obstant això, en la part final del text, l’interlocutor no il·luminat es refereix a si mateix com «un home que porta arc i fletxes» i la professió del qual «es vincula amb les armes», motiu per què alguns suggereixen que Nichiren Daishonin el va enviar a algun samurai o membre de la classe guerrera. Atribolat per les contradiccions que adverteix en les moltes coses que ha escoltat, i decidit a descobrir quin és l’ensenyament correcte, l’home no il·luminat emprèn un viatge a la recerca d’un mestre capaç d’esclarir-li aquestes qüestions. Després de visitar diversos temples, finalment troba un venerable que practica el Sutra del lotus. El títol de l’escrit al·ludeix al diàleg que mantenen tots dos. En un sentit ampli, el «venerable» representaria el Daishonin i l’«home no il·luminat», la població de l’Últim Dia de la Llei.
Nam-myoho-renge-kyo conté els beneficis dels 28 capítols del sutra [del lotus].
.
El Daishonin es refereix als beneficis d’entonar el daimoku en molts passatges dels seus escrits. Per exemple: «Els beneficis que un adquireix recitant els cinc caràcters de Myoho-renge-kyo són realment immensos».[1] «De tots els que pronuncien les paraules Nam-myoho-renge-kyo, ja sigui una sola vegada, ningú deixarà de convertir-se en un buda».[2]
.
El benefici del daimoku és, de veritat, incommensurable. Quan entonem Nam-myoho-renge-kyo dia rere dia amb vigor i avancem amb ànim i alegria, mai ens trobem en situacions sense sortida.
.
A més, hi ha una frase de L’assoliment de la budeïtat en aquesta existència que hem de tenir molt present: «[E]ncara que reciti Nam-myoho-renge-kyo i hi cregui, si pensa que la Llei està fora de vostè, no està abraçant la Llei Mística, sinó un ensenyament inferior».[3] No busquem mai la Llei Mística fora de nosaltres mateixos.
.
La vida de cadascun és, en essència, una corporificació de la Llei Mística, mereixedora de suprem respecte. La pràctica d’entonar Nam-myoho-renge-kyo ens permet extreure el poder il·limitat que resideix dins de nosaltres.[4]
En la dissertació de la qual s’han extret la cita i els paràgrafs del comentaris reproduïts a dalt, Daisaku Ikeda aprofundeix en la manera en què l’entonació de Nam-myoho-renge-kyo enriqueix les nostres vides:
El primer significat [de myo, de myoho o Llei Mística] és «obrir». El Daishonin assenyala: «l’ideograma myo significa “obrir”. Encara que algú tingui una arca plena de tresors, si no posseeix la clau no podrà obrir-la, i si no aconsegueix obrir-la, tampoc podrà veure els tresors que hi ha en el seu interior».[5]
.
La frase «els tresors que hi ha en el seu interior» es refereix a la naturalesa de buda que hi ha dins de nosaltres. Cada ésser posseeix la naturalesa de buda. No és un atribut limitat a un grup o classe especial de persones. A través d’obrir l’arca de tresors que tenim dins, tots podem manifestar la budeïtat. En altres paraules, el budisme Nichiren aplana el camí per a la il·luminació de tots els éssers humans.[6]
Aquesta imatge enviada des de València constitueix, en si, una prova del poder benefactor del daimoku. No fa molt, el grup de diàleg Benimaclet es debatia per seguir endavant, en haver-se vist minvat en extrem a causa de circumstàncies relacionades amb la pandèmia. La decisió de no tirar la tovallola, sinó d’emprendre una «contraofensiva d’encoratjament», apropant-se a cada persona amb la meta que ningú es quedés enrere, l’ha portat a multiplicar les seves forces per deu. Enhorabona!
Enviament d’imatges a: prensa@ediciones-civilizacionglobal.com
[1] ↑ On Reciting the Daimoku of the Lotus Sutra, en WND-2, pàg. 229.
[2] ↑ Not a One Will Fail to Attain Buddhahood, en WND-2, pàg. 1081.
[3] ↑ L’assoliment de la budeïtat en aquesta existència, en END, pàg. 3.
[4] ↑ Vegeu aquest número, secció «Estudi».
[5] ↑ El daimoku del «Sutra del lotus», en END, pàg. 152.