Començar pel daimoku


En aquesta secció oferim recursos per a les reunions de diàleg de la SGEs. Aquests són: una cita que il·lumina la transcendència dels esforços que cristal·litzen en aquestes trobades («Globalment»), la presentació d’un dels grups que els sostenen («Localment»), un passatge dels escrits de Nichiren Daishonin comentat per Daisaku Ikeda («Avançant amb el Gosho»), una «Perspectiva» i algunes «Paraules clau».

GLOBALMENT

«Les nostres reunions de diàleg desperten l’interès de pensadors i intel·lectuals destacats a tot el món. [Entre ells, la doctora] Elise Boulding, especialitzada en estudis sobre la pau, […] va dir que les nostres reunions de diàleg són un escenari on les persones poden tractar-se d’igual a igual, escoltar-se i conèixer-se millor, i unir el seu cor amb la intenció d’un propòsit comú. En resum, són trobades ideals per promoure una cultura de pau. […]

Makiguchi Sensei va exhibir una mentalitat realment visionària en instituir la tradició de les reunions de diàleg, el significat de les quals no fa més que créixer i augmentar amb el pas dels anys. […]

En un dels seus escrits, el Daishonin cita el proverbi: “L’u és mare de deu mil”.[1]  Amb aquesta postura, els presidents fundadors de la Soka Gakkai han actuat amb la ferma determinació de compartir el budisme del Daishonin amb la persona que han tingut al davant a cada moment. Això ha fet possible l’actual desenvolupament del moviment pel kosen-rufu».[2]

LOCALMENT

Grup Victòria

Nichiren Daishonin va esclarir que «El budisme concedeix una importància primordial a la victòria i a la derrota».[3] Els integrants d’aquest grup de diàleg barceloní semblen haver optat decididament per la primera. En aquesta foto, es diria que declaren la «victòria en la primera reunió de diàleg de l’any». Segons ens diuen persones coneixedores, aquesta va ser possible gràcies als esforços en l’encoratjament personal que realitzen de manera sostinguda entre reunió i reunió.

(Enviament d’imatges a: prensa@ediciones-civilizacionglobal.com)

AVANÇANT AMB EL GOSHO

Les oracions d’un practicant del Sutra del lotus seran respostes tal com l’eco acompanya el so, com l’ombra segueix a un cos, com la lluna es reflecteix en l’aigua límpida, com la rosada es condensa sobre un mirall, com l’imant atrau el ferro, com l’ambre adhereix la pols o com un mirall brunyit reflecteix el color dels objectes.

 (Sobre l’oració, a END, pàg. 359).

«Orar, en el budisme Nichiren, significa realitzar un jurament de vèncer sens falta.

Tot comença per l’oració. Jo mateix he iniciat cadascuna de les meves grans lluites pel kosen-rufu amb l’oració. Cada vegada que he afrontat dificultats, les he desafiat amb l’oració com a fonament, recitant daimoku de tot cor, i superant-les una per una.

Quan, el 1952, ens preparàvem per llençar-nos a la Campanya de Febrer,[4] vaig dir als meus companys membres del districte general Kamata: «Comencem amb l’oració!». […]

Els membres de la Soka Gakkai, Bodisatves de la Terra, hem creat un moviment que celebra la condició humana. L’impulsen les nostres potents oracions, directament connectades amb Nichiren Daishonin, i la sinceritat amb què apliquem la seva crida a orar “amb el fervor de qui busca fer foc amb llenya humida o extreure aigua de la terra resseca”.[5]

A través de les nostres oracions per obrir nous horitzons pel kosen-rufu, cap al centèsim aniversari de la Soka Gakkai (el 2030), escriguem una nova èpica triomfal de revolució humana i de la lluita conjunta de mestre i deixeble».[6]

PERSPECTIVA

En la dissertació de la qual provenen la cita i el comentari recollits sobre aquestes línies, Ikeda Sensei al·ludeix a un altre poderós passatge del Gosho: «“No hi ha cap lloc en els mons de les deu direccions on no arribi el so de la nostra veu en fer daimoku [Nam-myoho-renge-kyo]. La nostra veu podrà semblar insignificant, però, quan entonem el poderós so del daimoku, no hi ha lloc de l’univers que no aconsegueixi penetrar”.[7][ […] L’important és que les nostres oracions estiguin imbuïdes de la poderosa i decidida convicció de fer-les realitat, passi el que passi. Quan entonem Nam-myoho-renge-kyo amb serietat, el nostre daimoku arriba fins a l’últim racó de l’univers. A través d’una oració profunda, transformem el nostre estat vital bàsic, i aquest canvi repercuteix en la nostra vida i en el nostre medi ambient».[8]

PARAULES CLAU

Començar amb l’oració · Dialogar amb la determinació de compartir el budisme


[1]Conversa entre un venerable i un home no il·luminat, a END, pág. 136. En relació amb aquesta  frase vegeu també, en aquest número, la secció «Aquest mes».

[2]IKEDA, Daisaku: «La reunió de diàleg, tradició de la Soka Gakkai», Seikyo Shimbun, 19 (Part I) i 20 (Part II) de gener de 2006.

[3]L’Heroi del Món, a END, pág. 876.

[4]Vegeu respecte a això, en aquest número, les seccions «Este mes»«Especial» sobretot.

[5]La refutació dels actes contra la Llei i l’erradicació de les faltes, a END, pág. 466.

[6]Vegeu, en aquest número, «Estudio mensual».

[7]GZ, pàg. 808.

[8]Vegeu, en aquest número, «Estudio mensual».

Scroll al inicio